1. nov. 2013

verdens bedste kage

 Som den pleaser jeg er, bagte jeg verdens bedste kage til Mr. M's fødselsdag. Den var så god, at flere veninder har spurgt efter opskrift (uden at have smagt den dog). Så jeg deler lige opskriften her:

Det du skal bruge er følgende:
200 g. mørk chokolade (Jeg brugte 80% Savannah fra den lokale brugs)
100 g. Sukrinmelis
100 g. Sukrin gold (I stedet for de to Sukrin-varianter brugte jeg 30 g. vaniljesukker, 75 g. kokospalmesukker og 70 g. øko. rørsukker
200 g. usaltet smør
30 g. kakao
200 g. æggeblommer
200 g. æggehvider

Smør og chokolade skal smeltes i en gryde. Tilsæt Sukrin (sødemidler), kakao og evt. appelsinskal og rør sammen med æggeblommerne.
Æggehviderne piskes stive med en knivspids salt og rør 1/4 i chokolademassen. Vende derefter de sidste æggehvider forsigtigt i massen, så moussen forbliver luftig.
Smør en springform og hæld 2/3 af chokolademoussen i formen. Bag den i ovnen ved 175 grader i ca. 20 minutter. Jeg gav min et kvarter, da man kører efter hellere-for-lidt-end-for-meget-princippet.
Tag kagen ud og lad den køle af i en halv time. Tilsæt derefter den sidste 1/3 af moussen og sæt kagen på køl natten over. Det er dén sidste lag som gør den ekstra lækker
Opskrift er fundet hos lovinglchf :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar