21. sep. 2012

En ufo gør entré m.m.




Jeg har bevidst ikke noget TV, derfor læser jeg en del. Oftest ender det i noget socialrealisme, hvor folk har det elendigt og af en eller anden årsag ikke rigtig er en del af samfundet. Disse to Jonas'er er mine yndlings forfattere pt.

En UFO gør entré er en del af en trilogi, den handler om generationen som voksede op i forstadshelvede i 1970'erne. Universet er ikke særlig tiltrækkende og den unge finlandssvenske dreng Juha kæmper en kamp om at være en del af den hårde kerne i klassen, slippe af med den stolpetynde nabopige Jenny og sin skøre familie.

Dette bliver mit næste projekt. Jeg har også en svaghed for autentiske ting. Denne handler om tre idealistiske personer som tog til Gambia i 90'erne for at gøre verden til et bedre sted. Man følger dem i ærlige skildringer - både om deres succes-oplevelser og de mislykkede.

Drop endelig en anbefaling, hvis du kender til en bog der bare skal læses.

Peace.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar