30. aug. 2013

øv drøm

Jeg drømmer meget og meget livagtigt. I nat havde jeg en forfærdelig én af slagsen. Jeg ved ikke om det var fordi jeg havde nævnt Amager-helvede her eller om det var det faktum, at familien Amager holdte fest til klokken fem-stks i nat.(Mr. M og jeg analyserede deres tonefald og sprogvalg. Til tider var jeg i tvivl om de nu rent faktisk var uvenner eller bare snakkede normalt. Men hver gang de skulle drøfte noget, skruede de ned for musikken. Kun på ét tidspunkt tænkte jeg, at de var mennesker; da fyrene sang Shine bright like a diamond med Riri. - okay parentesen slutter her!)

Anyways, min mareridt lignende drøm handlede om de folk dér. Jeg boede ved siden af dem, altså side om side. Og den ene nat, faldt den ene fyr ind af mit soveværelses vindue. Han var dopet af diverse stoffer og kunne altså ikke gå. Så jeg lod ham ligge på gulvet og sove den ud. Jeg er ret venlig og godtroende i mine drømme, for da jeg vågnede næste morgen, havde han stjålet en samling af ure. Mange fine ure som var væk. Jeg skød det hen, og han blev en slags besøgsven. Han ville gerne ud af det hårde miljø og jeg ville gerne hjælpe ham. The er bedre end Mdma-agtigt slogan. Men efter hvert besøg manglede der altså nogle ting. Det var alt fra fine ure til lyserøde prinsesse chokolade julekalendere. Mr. M rystede på hovedet og sagde at jeg selv var udenom det. Men så en dag, skulle hele landsbyen samles på rådhuset. Jeg havde min nye cykel med, som havde en kæmpe trailer bagpå (man er vel fra jylland). Og under talerne til det dersens arrangement, cyklede jeg tilbage og brød ind hos min narkoman-nabo og fandt alle mine ting. Jeg kunne fylde trailerne med værdigenstande. Mine værdigenstande. Jeg valgte at konfrontere mit nye bekendtskab, men så slog han mig. Der vågnede jeg og hørte at den virkelige fest i den virkelige verden, med de virkelige tarvelige typer mennesker, stadig var i gang. I dette tilfælde ved jeg ikke hvad der er værst. Drømmen eller virkeligheden.

Fuck! Så kigger man lige ned af mig; Jeg har adidas gazelle på, adidas logo-leggins, adidas t-shirt og adidas - hold nu fast - shiny jakke. Tilføj knaldrøde extensions, en piercing ved øjet, en tattoo over lænden med et sejt budskab ala live fast die young, et par silikone boobs, kronisk duckface og et par uggs. Så ku' jeg næsten jingle mig med genboen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar