13. sep. 2013

defined lines

Det er ikke nogen hemmelighed, at blurred lines med Robin Thicke var en af mine absolutte yndlingssange i 2013. Nu har en flok feminister lavet en parodi på den. De mener, at den flotte fyr som synger om udviskede grænser, opfordrer til voldtægt. Jeg er bestemt ikke feminist og jeg kan bestemt ikke hidse mig op over den officielle video. Tværtimod synes jeg, at videoen er god og sangen er pisse god. Men parodien her er altså ret sjov og skarp.

Lige her på falderebet; Kan I huske da jeg brokkede mig over mine Amager-ligende naboer lige her? Nu har jeg fået en mail fra gårdlauget ang. støj. Det viser sig, at være nogle lejligheder i bygningen overfor er lejet ud til nogle udsatte unge. Bygningen er ikke tilknyttet min gård eller andelsforening, men ligger ud mod min gård og særligt den ene lejlighed, som jeg skrev om i det tidligere lejlighed, har været super belastende. Gårdlauget vil gerne høre, hvad "de rigtige" beboere siger til dette eksperiment, netop med henblik på støj. Jeg får det helt skidt over at skulle brokke mig, nu hvor det er udsatte unge det drejer sig om. Tænk, hvis dette var deres sidste mulighed for at få et ordentligt liv. Men alligevel, de samtaler og råb jeg har hørt derovre fra, så skal der altså mere til end en to værelses midt på Vesterbro. Desuden har jeg betalt dyre domme for at bo hvor jeg gør, så selvfølgelig skal der også være som jeg vil have det. Men lidt stramt alligevel, ikke?
mit ve og vel kontra en ekstra chance. Hvad siger I?

2 kommentarer:

  1. Det her kommer muligvis til at lyde lidt stalker agtigt, men jeg lover, at det bare er tilfældigt ;) Efter at ha' fundet din blog forleden, gik jeg det hele igennem, og så tilfældigvis, at det ser ud til at du bor i gården, hvor jeg arbejder. I den gård ligger der jo både krisecenter, og flere institutioner.. Altså, hvis jeg har forstået det rigtigt - og at du faktisk bor i den gård. Så jeg tænker, at hvis lydene fra de udsatte unge faktisk overdøver alt det andet i gården, så må det være RET slemt. Jeg kunne forestille mig, at I må være vant til ret vildt støjniveau i forvejen - i hvert fald i dagtimerne - så jeg synes, det er mere end fair, at I gerne vil ha' ro ellers. Men hvad ved jeg... Det skal jo bare ikke være uudholdeligt for jer. Hvis det er det, er det jo det, du skal fortælle gårdlauget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, det er noget af et tilfælde ;)
      Jeg er ikke klar over om der er et krisecenter, men der er i hvert fald en masse steder for børn i gården. Jeg er både vant til børn der spiller fodbold og larmer, biler fra gaden og stive mennesker på vej i byen. Men de her unge mennesker holder fester fra kl 19-20-stykker til fem-seks-tiden om morgenen, både hverdage og weekender. De bliver ofte uvenner så der kommer også en masse råb og skænderier derovre fra.

      Slet