21. sep. 2013

fisketorvet

Jeg hader det sted. Hvis man skal på shoppingafvænning er dét stedet. Jeg har aldrig kunne lide det sted eller de typer der følger med sådan et sted og efter min tur i dag, har det ikke ændret sig.

Jeg hev Mr. M med derud, da vi skulle i Silvan efter et nyt vandhane armatur. Som alle andre steder er der travlt og mange mennesker om lørdagen. Der var en kvinde ved kassen, som både skulle betjene kunder og tage imod reklamationer/hjælp. Jeg har selv arbejdet i butik og ved hvor stressende det kan være. Det er altså ikke altid, at kunden har ret og det er bestemt heller ikke altid kunderne er særlig venlige. Der stod en mand foran mig i køen, og kvinde ved kassen var ved at hjælpe en anden mand. Bagved mig er der en dum ko som bliver utålmodig. Dude, vi er to foran dig som skal have to-tre ting. Den dumme ko går hen til damen, afbryder hende og spørger om hun ikke kan åbne en kasse mere. (som alle andre steder, om det er en butik, i netto eller mcdonalds, så skal de ansatte nok åbne en kasse, hvis der er bemanding nok på). Kvinden som ekspederede en mand, svarede pænt og med meget overskud i stemmen, om at det kunne de desværre ikke. Den dumme ko vender sig om og siger højt "Så er det måske ikke her vi skal lægge vores penge" - jeg kiggede over på Mr. M med et kæmpe smil og sagde højt, at hun var sej. Med meget sarkasme i stemmen. Jeg bliver irriteret hader den slags mennesker. Virkelig hader dem. 1) kvinden gør sit arbejde og er i forvejen ret presset over lørdag i myldertid. 2) hun er nok lidt ligeglad om den dumme ko køber sin ting til 50 kroner der eller i føtex. Ærligt.

Et andet sted på fisketorvet er der et ægtepar som kigger på fitnessbolde. De skal købe en gave og er ikke helt sikre på hvilken størrelse de vil havde den i. Kvinder henvender sig til en medarbejder og skal lige til at spørge ham om noget, da hendes mand (som ærlig talt er en taber. Han er typen med en sweater over skuldrene som selv synes, at han er smart i en fart, fordi han kan et par engelsk gloser), afbryder hende og fortæller hende om Danmarks design og standard målene for stole er så og så mange centimeter. "det skal du da ikke stå og spørge den unge uskyldige mand om, blablabla, han kan jo ikke gøre ved, at det er målene". Den havde aldrig gået i mit selskab, eller hvis jeg havde været ekspedienten, som så kunne fortælle at det ikke er ligesom almindelig stole.

Jeg gjorde også den fatale fejl, at hive Mr. M med i H&M. Jeg er ikke stor fan af shoppingcentre, og jeg er heller ikke stor fan af HM, men denne var tilpas lille og overskuelig. Jeg skulle have mig noget bevægeligt tøj til skolen og HM's basis priser er jo ikke til at kimse af. Bagefter straffede han mig ved at hive mig med ind i den ene praktiske butik efter den anden. For at kigge efter vinterjakker. Jeg er ikke vinterjakke-typen, jeg er mere lag-på-lag-typen. Desuden fik jeg hedeslag bare af at kigge på Mr. M prøve jakkerne. Puuuuuhhhhh.

Da vi endelig er blevet enige om at cykle derfra sker der det værste. Det der faktisk slår den dumme ko fra Silvan og den kiksede mand i Stadium. Jeg cykler overfor grønt, og har godt set den bil som holder og gerne vil forbi. Idioten bag rettet gør som mange andre idioter. "Hvis man bare kører meget langsomt, bliver cykelisterne til sidst nødt til at cykle udenom mig". Desværre havde hun så travlt med at glo på sin telefon, at hun ikke kun styre sit "langsomme" tempo og hun ikke kunne holde øje med cyklisterne. Det er da også for dårligt, at man cykle dér - især når der er grønt! Men det ender med, at vi næsten støder sammen. Jeg bliver vildt chokeret og lidt bange. Det eneste jeg får råbt er For helvede!, da jeg ser hendes telefon i hånden bliver jeg voldsomt vred. Jeg hopper op på cyklen og forsatte. Jeg ville ønske nu, at jeg ikke havde cyklet videre, men steget af cyklen, og sagt noget til hende. Jeg er meget forsigtig i trafikken, men jeg har også meget temperament i trafikken (bl.a. derfor jeg ikke har et kørekort). F.eks. når folk, både cykelister og bilister, er optaget af andre ting end vejen - det kan gøre mig så vred.

Jeg kan ikke lide fisketorvet og jeg kan heller ikke lide de typer der hænger ud der. Men jeg kører dem ikke over og jeg opfører mig ikke som et lille barn. Jeg burde lave et indlæg som udelukkende beskrev de typer derude. Og ja tak, det hjalp lidt på mit humør, at komme af med al den galde. Nu vil jeg spise en lakrids og gå i hi. Ni timers natte arbejde venter forude og det hjælper ikke just på mit humør.... har I en bedre weekend end mig?

5 kommentarer:

  1. ÅH GUD!! Jeg hader de der mennesker!! Jeg har selv arbejdet (alt for) mange år i kundeservice, og folk ER jo idioter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja!! Og der er altså overraskende mange af dem!

      Slet
  2. Altså, på en måde har jeg nok haft en bedre weekend end dig - min shoppingtur i Aarhus bød i hvert fald kun på enormt glade, smilende og søde ekspedienter og ingen dumme, dumme kundemennesker (som der ellers plejer at være nok af!!)
    Tilgengæld burde jeg havde læst 600 siders pensum til den eksamen, jeg har om en uge. Det valgte jeg så ikke at gøre. Læste for sjov og så film i stedet. Det var godt, mens jeg gjorde det - nu er det lidt træls -.-

    SvarSlet
    Svar
    1. Kender det alt for godt! Det er så godt og så rigtigt i øjeblikket, indtil man pludseligt ikke kan udskyde det mere og faktisk er bagud. Shit, jeg skal virkelig også have læst fysiologi... Pis.

      Slet