15. okt. 2013

donna martin graduates

Jeg er kæmpe Beverly Hills fan. Alt hvad jeg har lært om livet, har jeg lært af Beverly Hills. Alle de råd jeg kan give mine veninder og alle do and don'ts har jeg lært af Beverly Hills. Jeg har lige genset et af mine yndlings afsnit og jeg vil gerne dele det med dig.

Introen fra sæson tre - den er jo intet mindre end fantastisk. Hvis du ikke bliver i godt humør af dette, så ved jeg virkelig ikke hvad der skal til!

Senior year er ved vejs ende. Prom night venter forude. Andrea og Brandon er til et skolebestyrelsesmøde, hvor de bliver informeret om alt fra dresscode og straffen for, at drikke sig fuld. Donna Martins mor er frontmand for disse ændringer. Brandon inviterer Andrea til den store fest, men hun afviser ham da hun har en date. Men på dagen ringer hun ind til Peach Pit for at invitere ham da hendes date er blevet syg, Brandon takker ja og han har et jakkesæt klar på nul komma fem. Donna er kendt for at finde byens mest upraktiske kjoler og denne gang er ikke en undtagelse, da hun møder op i den strammeste kjole i verden. Modsat halloweenfesten, hvor hun var havfrue, kan hun da gå selv... Hun har ikke spist i flere dage for at passe sin kjole (hun lærte tydeligvis ikke noget ved Kellys slanke-pille-situation).
Mel Silver (Davids far) holder en pre-prom party i sit drengerøvshybel. Hele slænget er der. Han serverer champagne. Donna er skide nervøs da hende og David har aftalt at de skal do the monkeydance efter festen. En kombi af nervøsitet og jeg-har-ikke-spist-i-flere-dage-tilstand, gør hende skide fuld. Man ser ikke meget til selve festen, udover Donnas venner som prøver at gøre hende ædru og smule hende ud af hotellet, så lærerne ikke opdager at hun er fuld (!!!)

Men til afsnittet som vi alle elsker. I får det slavisk fordi jeg godt kan lide jer.
3:00 - Andrea fortæller Brandon at hun ikke har ringet til ham, fordi hun er så forfærdelig pinlig over sin opførelse til Prom festen, hvor hun sprang på ham. Hun startede det og Brandon stoppede det. Brandon er netop det fornuftige menneske, og han stoppede det fordi de var venner og hun var ikke bare et nemt knald, som de senere ville fortryde. "But if I dont do something I'm gonna regret soon, I will scream" - Her forklarer Andrea at hun er sygt horny, måske ikke lige de ord, men det er tydeligt. Hun vil have et stykke med Brandon.


8:38 - Donna bliver suspenderet fra skole. Hun var fuld og kan ikke huske noget og fordi hun hun ikke løj om episoden. Skolebestyrelsen skal mødes senere på dagen for at beslutte hendes skæbne.

Her kommer jeg lige på banen, for... Familien Martin er jo knaldhamrende rige. De skal bare flashe nogle cash og guldkort og så er den sag glemt igen...

12:00 - Felice Martin (Donnas mor) er ondskaben selv. Hun er modbydelig. Hendes eneste kommentar til stakkels Donna, som angrer, er at hun skal finde sig noget anstændigt tøj. Jeg går ikke ud fra at Donnas havfrue kjole ville være rigtig til anledningen...
13:26 - Donnas skæbne bliver afgjort. Hun er suspenderet, skal gå på sommerskole og ...skal på rehab. (They tried to make me go to rehab but I said 'no, no, no')


17:57 - Mel Silver tager hen til familien Martin for at sige undskyld. Det var trods alt ham som stillede all that booze på bordet. Onde onde Felice vil ikke tage imod undskyldningen. Donna overtrådte selv reglen. Donna forstår ikke hvorfor hendes mor ikke vil anke sagen. Men Onde Felice synes at der er bragt nok skam over familien. Donna var fuld foran... hold nu fast... Skoleinspektøren!! 
Donna kommer med historiens bedste påmindelse: "Husk, at du også har begået fejl. Som da hun havde en affære, endda på samme hotel som gallafesten forgik!". Felice begik en fejl. Donna har begået en fejl. Donnas mindfuck virker og Felice vil hun anke sagen.

21:46 - Gil Meyers - underviser (som vist nok får noget romance kørende med Andrea senere hen) opfordrer Brandon til at holde en demonstration. Brandon er ikke helt overbevist om, at det er en god idé. Men Gil siger blot: "Jeg troede, at du var en leder" - endnu et mindfuck som virker!

23:26 - the good guy Brandon lufter selvfølgelig demonstrations-ideen for sin far. Jim-boy kommer med et godt råd: "Nu skal du ikke selv blive arresteret!" 

24:30 - Brandon fortæller hele slænget om sin ide. Alle er med bortset fra Dylan. Hvor blev hans badass livsfilosi liiige af?? Det er lidt som om Brandon og Dylan har byttet roller..

28:00 - De andre årgange er med. De vil gerne have ændret dresscoden. 

30:20 - Alle på nær Donna er til eksamen. Donna er i retten for at kæmpe for sin sag. Præcis kl. 10.00 da eksamen går i gang forlader alle eleverne lokalerne og går direkte mod retten. De marcherer afsted. Donna Martin graduates!!

34:30 - Donna holder en fin tale om hvorfor hun skal havde lov at tage sine eksaminer.

35:50 - Andrea holder en tale og siger til sidst "suspend Donna, suspend us all!" - mon hun gør det for at komme i buksen på Brandon?

37:08 - Djævlen Felice skriger af Brandon og de andre, at de ikke hjælper Donna. De gør det hele meget værre!
39:07
Dylan gik med og siger: "summer school registration is going to break records."

43:19 - Skolebestyrelsen giver selvfølgelig Donna Martin lov til at tage sin eksamen med sit slæng.


Jeg elsker dette afsnit. Man får følelsen af at "unge mennesker har power. Sammen kan vi ændre verden! Fremtiden er i vores hænder! Donna Martin Graduates!" - Jeg har faktisk stadig min "Donna Martin graduates!" trøje.


----------------- Nå men i den virkelig verden, burde jeg faktisk skrive på min opgave om berøring og snart hoppe i noget ordentligt tøj da jeg skal til møde på jobbet. 

1 kommentar:

  1. Donna Martin Graduate - all the way, det var og er bliver ved med at være et stykke tv-historie. Jeg kalder det TV'ens guldalder, da jeg aldrig sidenhen har oplevet at være så påvirket af et tv-afsnit. Var sågar af medlem af en gruppe på FB med selv samme navn. Ved dog ikke om den stadigvæk eksisterer, men stærke sager, det er det :)

    SvarSlet