2. okt. 2013

Jyder og kendte mennesker

"Se! Bubber!!" - Jeg tror, at det er en generel ting for (os) jyder, når vi kommer til København. Dét der med at gå i stå på strøget og pege, hvis vi ser en kendt. Jeg har heldigvis boet her i tilpas mange år til at jeg ikke bemærker det så meget mere. Men jeg mindes da jeg flyttede herover. Det var herre sejt, at kunne sige, at man havde været i byen med Medina eller Paradise hotel deltagerne (altså, ikke fulgtes med dem i byen, men bare været samme sted som dem) eller havde betjent hotte Nick fra Paradise hotel. Når man som jeg, kommer fra en lille by, hvor den mest kendte har været Lotte Heise, er det et stort spring at sidde side om side med Nik & Jay til frokost menuen på Bio Mio.

Men nu bemærker jeg det næsten ikke mere. Jeg arbejder i indre by, hvor kendte (mere eller mindre) færdes. Dem fra kongerne af Marienlyst, dem fra druk hotellet og dem fra Tv2. Engang imellem tager jeg dog mig selv i, at være lidt starstruck og skynde mig at fortælle Mr. M hvem jeg havde spottet i byen.

På min tur i æ' lokale brugs' her å' Vesterbrow i dag, så jeg følgende: Ham fra Singleliv som udelukkende ville date ældre damer, ham fra Gift ved første blik som skulle danne par med hende den rådhåret, Sidney Lees ven med det lange fedtede hår, en tv2 vært, Tobias Dybvad og Ronnie fra Paradise (som arbejder i min brugs'!!). Mit 19-årige jeg, ville have haft mange stop undervejs for at se, hvad de forskellige skulle have, men mit 25-årige jeg er lidt mere cool og tjekket - der er det nærmest dem som tjekker, hvad jeg skal have.

4 kommentarer:

  1. Jeg er stadig megajyde, når det kommer til celebs. Især de virkelig pinlige af slagsen. Jeg ville fx dø lidt indeni af jubel ved synet af Ronni, men han er også en af mine all time favorite paradisoer! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jeg ved ikke om det er klogt at fortælle dig hvor han præcis arbejder så!

      Slet
  2. Hahaha, åh, det minder mig om min far, der altid beretter om hvilke "kendte" han har set, når vi er på sommerferie i KBH, og jeg kunne ikke være mere ligeglad. Altså helt ærligt, jeg fatter aldrig hvem han taler om - har pt ikke engang et tv, jeg læser ikke sladderblade og har aldrig haft en radio :D Jeg er så uhip, som det er muligt. Og uinteresseret i kendte folk. Især Bubber. Shit - ham er jeg ekstra uinteresseret i :p

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha. Bubber er jo også definitionen af tarvelig!

      Slet