29. okt. 2013

the storm

Hey! Bemærkede I stormen i går? I følge Danmarks Radio var det den værste storm de sidste mange, mange år i Danmark. Måske vi skal helt tilbage til 3. december '99.

Jeg bemærkede det i dén grad. Jeg havde lige været overskudsagtig og taget toget til Hillerød for at læse op til eksamen og deltage i Modul 9's eksamen. Da min studieveninde og jeg når hen over gangbroen (eller nærmere klamrede os til det, for ikke at blæse udover. det var voldsomt!), opdagede vi til vores store overraskelse, at s-togene ikke gik. Det gik op for os at det var både busser, toge og taxaer. Den var lumsk, den vind; det ene øjeblik virkede den stille, som et almindelig blæsevejr og det næste øjeblik, kom der et vindstød, som rev valgplakaterne ned og skubbede benene væk under folk. Strømmen var gået på stationen og alle folk var faktisk i panik. Folk på cykler blev væltet omkuld, og så gejler man jo lidt hinanden op. Der kan man godt mærke, at det er et i-land, hvor man aldrig oplever katastrofer, som f.eks. i Nepal hvor det meste trafik ikke fungerer om sommeren

Anyways, vi fik kæmpet (!!) os over vejen og ind på en grillbar, hvor vi mødte fire andre fra studiet. De næste tre timer stod den på pommes med mayo, studielæsning og snak om alt fra blowjob á 55 kroner til Nik&Jay. Fantastisk. Men da alvoren ramte os; hvordan skal vi nogensinde komme hjem?? Blev vi lidt triste. Vi kontaktede DSB som kunne fortælle at hverken s-toge eller s-busser ville komme til at køre. Bedste løsning ville være en bus til Roskilde (HVIS den går) og så med bus fra Roskilde mod København. Igen; hvis de går. De kunne ikke stille nogen garanti. Så det ville alt i alt tage minimum to timer. Taxamændene tog 1500 kroner for det...

Men som verdens heldigste pige, viste det sig, at min storebror arbejder i Helsingør for tiden. Han kom os til undsætning og kørte mine to studievenner og jeg hjem til København. Jeg tror, at han skal have ekstra lækkert mad + dessert + en lille gave når han kommer ind og spiser hos mig i morgen aften. Uden ham havde jeg måske endt som en af disse: 1500 passagerer skal overnatte i s-togene. Hvis man som, Mr. M, har været indenfor i sikkerhed hele dagen, tror jeg ikke, at det havde virket som noget slemt vejr. Men det var satme ikke sjovt, at stå strandet i mørke Hillerød med andre panik-ramte mennesker. Heldigvis har folk kunne se det positive i tingene, f.eks. Mads fra Randers: "Her i Randers hjalp den ekstra vind med til at tømme æbletræerne, så behøver vi ikke tænke mere på det :-)
Netto satte meget kød ned til halv pris i dag og eftersom der ikke var helt så mange kunder som normalt, så var dømt ekstra indkøb :-D
WIN WIN"


Hvad er mere passende end at se apocalypse now og høre the storm?
 #NoMoreDrama - mærkede I til den?

1 kommentar:

  1. haha fuck hvor dramatisk at skulle overnatte i et tog, utroligt at man ikke har kunnet finde en løsning.
    Bare toiletterne har virket, det gjorde de ikke den gang jeg sad fast i et tog i ikke mindre end 5 timer !
    Jeg sad og spillede playstation hele dagen, så jeg oplevede ikke rigtig noget, kedeligt, måske jeg skulle have gået en tur ;) hæ

    SvarSlet